|
Pierwszym przedmiotem dydaktycznym w 1968 roku była
Geodezja. W dalszych latach profil dydaktyczny wzbogacał się
o Mechanikę gruntów, Fundamentowanie, Geologię Inżynierską,
Geotechnikę, Wybrane Zagadnienia z Geotechniki, Hydrologię i
Nauki o Ziemi, Hydraulikę. W ramach
tych przedmiotów prowadzono wykłady i ćwiczenia audytoryjne,
laboratoryjne i projektowe, praktyki terenowe, seminaria
dyplomowe i kierowanie pracami dyplomowymi.
Praktyki terenowe miały z reguły za cel opracowanie
dokumentacji z badań technicznych podłoża gruntowego na
podstawie wierceń małośrednicowych, sondowań dynamicznych i
statycznych,
badań presjometrycznych, odkrywek fundamentów, pomiarów
geodezyjnych oraz wyników laboratoryjnych badań pobranych w terenie
próbek gruntów. Dość znaczny procent takich dokumentacji stanowią opracowania wykonane do konkretnych
potrzeb regionu i miasta Koszalina. W czasie praktyk
umożliwiano także studentom zapoznawanie się z realizacją
prac fundamentowych na ciekawszych i ważniejszych budowach,
jak Port Północny, Port Świnoujście, Stocznia Gdyńska, Huta
Katowice, kombinat papierniczy w Kwidzyniu, Metro w
Warszawie, elektrownia
atomowa i elektrownia pompowo-szczytowa w Żarnowcu,
obiekty inżynierskiej ochrony brzegu morskiego, budowy
odcinków dróg i autostrad.
Seminariami i praktykami dyplomowymi objęto standardowe oraz
niestandardowe
budowlane zagadnienia projektowe, z wyeksponowanym aspektem
geotechnicznym, trudniejsze przypadki ekspertyzowe i
laboratoryjne tematy badawcze, leżące w profilu działalności
naukowo-badawczej Katedry. Działalnością
dydaktyczną objęto studia stacjonarne i studia
niestacjonarne na
kierunkach Budownictwo, Inżynieria Środowiska, Ochrona
Środowiska i Geodezja w ramach kilkunastu kursów
przedmiotowych.
Obecnie Katedra realizuje rocznie około 2 500 godzin zajęć
dydaktycznych. |
|